✿ یادداشت های مینا گونه ✿

هرجا رو نگاه کنی خدا رو می بینی...

1393/2/21 12:48
نویسنده : مینا
723 بازدید
اشتراک گذاری

بعضی وقتا پیش میاد که بعضی از اطرافیانم فک می کنن من اصا خدارو نمی شناسم ولی امون ازدست این آدما که فقط از خدا نماز روزشو یاد گرفتن و یکی نیس بهشون بگه آخه مسلمون تهمت زدن ک خیلی بدتر از نماز نخوندنه، درسته من چادر سر نمیکنم یا چیزای دیگه ولی رابطم با خدا خیلی قشنگ تر از شماست با خدا... خدایا دلم از دست اهل زمینت گرفته ولی خودت میدونی ک چقد عاشقتم تنهام نذار...

این حرفارو که نوشتم یاد چندوقت پیش افتادم که سرکلاس یکی از هم کلاسیای عزیز! یکی از ترانه های ابی رو با بیرحمی نقد میکرد و شدیدا اصرار میکرد که اب تو ترانه ش کفر میگه!!! ترانه خدا با ماست...

 

من این روزها یه حال دیگه ای دارم، همیشه هیچوقت اینطور نبودم همیشه نیمه خالی رو می دیدم، به فكر نیمه های پر نبودم همیشه فكر می كردم زمین پسته، خدا رو سوی قبله میشه پیدا كرد همین دیروز سمت این حوالی بود، یكی در زد، خدا رفت و در و باز كرد من این روزها یه حال دیگه ای دارم، جهان من لباس تازه می پوشه من و تو دیگه تنها نیستیم چونكه، خدا با ما نشسته چای می نوشه **** ملخ افتاده توی خرمن گندم، منم مثل همه از كار بیكارم بجای داس، شونه توی دستامه، فقط به فكر گندمزار موهاتم اگه بارون به شیشه مشت می كوبه، بیا اینجا بنشین كنار این كرسی خدا با دست من دستهاتو می گیره،‌تو از چشم خدا حالم رو می پرسی نه اینكه بیخیال مرزعه باشم، دیگه از باد پائیزی نمی ترسم نگو این آسیاب از پایه ویران شد، خدا با ماست از چیزی نمی ترسم من این روزها یه حال دیگه ای دارم، جهان من لباس تازه می پوشه من و تو دیگه تنها نیستیم چونكه، خدا با ما نشسته چای می نوشه...

 

استاد بنده خدا که نتونست این خانومو قانع کنه ولی خب من درجوابش چیزی گفتم که البته بازم در ظاهر قانع نشد ولی علنا کم آورد...

گفتم ابی داره حرفیو میزنه که مولانا شاعر گران قدر ما حدودا هشتصد سال پیش اونو به زبان قشنگ واسمون گفت، گفت آقاجان هرکی یجور داره خدارو میبینه و یجور خدارو شکر میکنه...

من خودم شخصا عاشق این شعر مولانام

 

دید موسی یک شبانی را به راه........کو همی گفت ای خدا و ای اله 

تو  کجائی تا شوم من چاکرت؟...........چارقت دوزم ،کنم شانه سرت؟

دستکت بوسم  ، بمالم پایکت............وقت خواب آید  ،  بروبم جایکت 

ای خدای من ،فدایت جان من............جمله فرزندان و خان و مان من

ای فدای تو همه بزهای  من..........ای به یادت هی هی و هیهای من

گر تو را بیمارئی آید به  پیش .......من توراغمخوارباشم همچوخویش

گفت موسی:حال خیره سرشدی!......خودمسلمان ناشده کافرشدی!

این چه ژاژاست وچه کفرست وفشار.....پنبه ای اندردهان خودفشار!

گفت:موسی،دهانم دوختی..................از پشیمانی تو جانم سوختی

جامه را بدرید و آهی کرد تفت...................سر نهاد اندربیابان و برفت

وحی آمدسوی موسی ازخدا :  ...................بنده ما را زما کردی جدا

تو برای وصل کردن آمدی.........................نی برای فصل کردن آمدی

ما برون را ننگریم و قال را........................مادرون را بنگریم و حال را

ملت عشق ازهمه دینهاجداست.......عاشقان راملت ومذهب خداست

لعل راگرمهرنبود،باک نیست...........عشق دردریای غم غمناک نیست

چونکه موسی این عتاب ازحق شنید.........دربیابان، درپی چوپان دوید

برنشان پاک آن سرگشته راند.......................گرد از پربیابان برفشاند

عاقبت دریافت و او را بدید..................گفت مژده ده که دستوری رسید

هیچ آداب و ترتیبی مجوی...................هرچه میخواهد دل تنگت، بگوی

 

دیگه خلاصه هم کلاسی عزیزمون کم آوردو بچه های کلاسم بعد حرفم کلی واسم دست زدنو هورا کشیدن

 

پسندها (5)

نظرات (54)

ساناز
13 اردیبهشت 93 2:24
مینا
پاسخ
مامان تینا
13 اردیبهشت 93 8:28
سلام ممنون که به وبلاگ دخترم سرزدید با افتخار شما رو لینک میکنیم
مینا
پاسخ
سلام خانومی خوش اومدی شماهم با افتخار لینک شدی
مامانی فاطمه
13 اردیبهشت 93 9:05
کارت درسته مینا جونم
مینا
پاسخ
ممنون خانومی
مامانی شهرزاد
13 اردیبهشت 93 9:23
راستي اين روزا خيلي حوصله نوشتن ندارم ولي ميام وبلاگت عزيزم اگه مطلب جديد نوشته باشي حتما ميخونم .تو حالت بهتر شده ؟؟؟
مینا
پاسخ
آخی ای جونم چرا حوصله نداری عزیزدلم؟ ممنون ک بفکرمی و بهم سرمیزنی. آره عزیزم بهترم یعنی به مرحله بی دردی رسیدم البته چون میرم بیمارستان کاراموزیم روحیم خیلی بهترشده
مامان راضیه
13 اردیبهشت 93 9:42
خب منم میزنم
مینا
پاسخ
ای جونم... ممنون دوست خوبم
مامانی آویسا
13 اردیبهشت 93 10:39
سلام مرسی آویسا سرزدی موافقم
مینا
پاسخ
خوش اومدی عزیزم ممنون
مامانی شهرزاد
13 اردیبهشت 93 13:14
من ي نظر ديگه گذاشته بودما .......
مینا
پاسخ
دارم تایید میکنم خانومی
مینا
13 اردیبهشت 93 13:24
وای شهرزادجونم شرمنده دستم خورد پاک شد ولی خب ناراحت نشیا بخدا جوابشم نوشته بودم گفتم چقد خوب ک ی دوست هم فکر خودم دارم وجودت خیلی بهم آرامش میده ی حس خاص منو ب طرف تو میکشونه شاید همین طرز فکرته ک بهم انرژی مثبت میده. آدم تو سختیاس ک اطرافیانشو میشناسه والا ک تو دوران خوشی همه دورو برتن. توهم میتونستی حرفامو نخونی و سرتو درد نیاری ولی خوندیشون و باهام همدردی کردی. من از تو ممنونم خانومی. دوست دارم بازم شرمنده
مهدیا
13 اردیبهشت 93 13:55
ممنون که به وبلاگ ما سرزدید شما رو لینک میکنیم بازم به ماسر بزن
مینا
پاسخ
خوش اومدی خانومی چشم حتما میام پیشتون
عالمه مامان امیرحسین
13 اردیبهشت 93 15:33
چرا پیشمون نمیای کم پیدا شدی
مینا
پاسخ
چشم عزیزم میام حتما شرمنده
مامان محمد طاها
13 اردیبهشت 93 16:34
منم خوشحال شدم
مینا
پاسخ
مامان سجاد
13 اردیبهشت 93 16:43
سلام سلام من گیج گیج شدمراستش خانمی من زیاد فرصت نکردم مطالبت رو بخونم ولی از همون چندتایی که خوندم دریافتیدم که شما هنوز مجردی!!!!!!!!!!!!و یکی رو میدوستیدی و دیگه نمیدوستی درست حدسیدم راستی من با افتخار شما رو لینکیدم بازم بیا پیشم دوست عزیز خداییش ادبیات رو کیفیدی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مینا
پاسخ
سلام عزیزم خوش اومدی حدسات تا حدودی درس بود مجردم ولی بقیش ن، کسایی ک زیاد میان وبم میدونن ک من متن میذارم ولی همش واقعی نی. شما هم با افتخار لینک شدین
ترنم
14 اردیبهشت 93 9:07
البه من ترانه ابی رو قبول ندارم و شعر مولانا رو عاشقشم
مینا
پاسخ
سلیقه ها و عقیده ها فرق میکنه ترنم جون ولی هر عقیده ای از نظر من قابل احترام.من ابی وترانه هاشو دوس دارم
آبجی رکسانا
14 اردیبهشت 93 14:04
سلام دوباره خاله جونی........ دوباره میگم لینک شدین باافتخار.....
مینا
پاسخ
سلام خاله جون خوش اومدی شما هم با افتخار لینک شدین
مامان سمیرا
14 اردیبهشت 93 16:46
سلام ممنون شما هم وبلاگ قشنگی داری .با افتخار شمارو لینک می کنم .بازم بهم سربزن و نظر بده عزیزم
مینا
پاسخ
ممنون عزیزم خوش اومدی شما هم با افتخار لینک شدی چشم حتما
مامان بردیا شیطون
14 اردیبهشت 93 17:52
♥▒♥________♥▒♥ _____♥▒▒▒♥_____♥▒▒▒♥°° ____♥▒▒♥▒▒▒♥▒▒▒▒♥▒▒♥ ___♥▒▒▒▒▒♥♥♥♥♥▒▒▒▒▒♥ ____♥▒▒▒♥▓▓▓▓▓♥▒▒▒♥°°° _♥▒▒▒▒♥▓▓▓▓▓▓▓♥▒▒▒▒♥ ♥▒▒♥▒▒♥▓▓▓♥▓▓▓▓♥▒♥▒▒♥ _♥▒▒▒▒♥▓▓▓▓▓▓▓♥▒▒▒▒♥°° ____♥▒▒▒♥▓▓▓▓▓♥▒▒▒♥ ___♥▒▒▒▒▒♥♥♥♥♥▒▒▒▒▒♥°°° ____♥▒▒♥▒▒▒_▓♥▒▒♥▒▒▒♥ _____♥▒▒▒♥_▓____♥▒▒▒♥ ______♥▒♥__▓_____ _____________▓ ______________▓___ _______________▓ ________ஞ۩♣___▓___ஞ۩♣°°° _____ஞ۩♣ஞ۩♣__...
مینا
پاسخ
ممنون عزیزم
رضوان
14 اردیبهشت 93 19:32
سلاااااااااام مینا جونم بهتره حالت ؟ بخشید این چن روزو نبودم مامانم بیمارستان بستری بود خیلی درگیر بودم ... راستی رشته ات پرستاری اره ؟ این چن روز توی بیمارستان خیلی ب یادت بودم وقتی ک پرستارا رو میدیدم ... در اینده شغل با ارزشی خواهی داشت گلممممممممم .. کاش منم ی ذره دل و جرات داشتم حتما این رشته ها رو انتخاب میکردم ... ایشالا همیشه موفق باشی و سلااااااااااااامت
مینا
پاسخ
سلام عزیزدلم اره خداروشکر رسیدم به مرحله بی دردیخودمو زدم به اون راه ب چیزی فک نکنم. اخی الهی خدا بد نده چی شده مامانو؟ اتفاقا منم کاراموزی دارم چندروزی هس ک بیمارستانم و اتفاقا امروز ی صحنه ای دیدم ک نزدیک بود غش کنم ولی خب تحمل کردم خداروشکر. همه دوستام حالشون بدشد و رفتن بیرون از اتاق فقط من موندم، استادمون میگفت بهت نمیخوره اینقد شجاع باشی
الهام مامان سلنا
15 اردیبهشت 93 1:13
کارت درسته مینا جون
مینا
پاسخ
میسی عزیزم
معراج
15 اردیبهشت 93 23:25
سلام از اینکه از وبم سر زدید خیلی متشکرم ضمنا شما رو با افتخار لینک کردم
مینا
پاسخ
خوش اومدی خانومی شما هم با افتخار لینک شدین بازم پیشم بیا
مامان آرين
16 اردیبهشت 93 7:50
ميناي خودمي عزيزم چه جواب بجايي داديواقعاً ترانه ي زيباييه و رابطه ي خدا و انسان رو خيلي زيبا نشون مي ده بعضي از مردم ما كه متأسفانه تعدادشونم كم نيست معني اين رابطه ي صميمي و بي ريا رو نمي فهمن مينا جون رمز يادم رفته لطفاً دوباره واسم بذار گلم
مینا
پاسخ
ممنون عزیزم بخاطر این همه انرژی قشنگی ک میدی چقد خوبه ک دوستام باهام هم نظرن چشم خانومی
مامانی شهرزاد
16 اردیبهشت 93 10:13
ميناي خوشگلم كجايي دلم واست تنگ شده ها . زياااااااااااااد
مینا
پاسخ
سلام عزیزدلم شرمنده سرم شلوغه بخاطر درسا کمتر وقت میکنم پست بذارممرسی ک ب یادمی
mamane aysel
16 اردیبهشت 93 13:22
خوب جوابی بهش دادی عزیزم دستت ندرده
مینا
پاسخ
ممنون عزیزم
گل نرگس19
16 اردیبهشت 93 14:30
قلم زیبای داری موفق باشی
مینا
پاسخ
ممنون نظر لطفتونه همچنین
رکسانا
16 اردیبهشت 93 17:51
این تصویروخیلی دوست دارم....خیلی خیلی ازدیدن ابرا لذت میبرم. دوست دارم خاله جونی.
مینا
پاسخ
منم دوست دارم دوست خوبم
صمیمه
16 اردیبهشت 93 23:27
کاملا با این متن موافقم . البته هر کسی یه جوری خداشو صدا میزنه ولی ای کاش ازش دور نشیم .
مینا
پاسخ
خوشحالم ک هم نظریم گلم. ب وبم خوش اومدی بازم بیا پیشم
رضوان
17 اردیبهشت 93 20:30
مینا
پاسخ
مامان پارسا
18 اردیبهشت 93 14:34
عسیسمی خیلی حرفاتو دوست دارم منم دقیقا با تفکراتت نسبت به قبول داشتن خدا و رابطه با اون موافقم
مینا
پاسخ
خداروشکر عزیزم. خیلی خوشحالم ک دوستایی هم فکر خودم دارم
مامان مهلا
18 اردیبهشت 93 19:19
من از این ترانه ابی همین قسمت خدا با مانشسته چای می نوشدش رو بلدمچون واقعا حس صمیمیت ودوستی با خدارو خیلی سااااااااده بیان کرده
مینا
پاسخ
چقد خوبه ک دوستام هم فکر منن. منم اون قسمتشو خیلی دوس دارم عزیزم
مثل هیچکس
18 اردیبهشت 93 23:52
من که رمز ندارم چیکار کنم
مینا
پاسخ
رضوان
19 اردیبهشت 93 0:06
مینااااااااااااااااااااااااااا چرا رمزو میزنم واسه پست اخرت بار نمیشه برام
مینا
پاسخ
عزیزم اون پست رمزش فرق میکنه شرمنده واسه خودم یسری خاطراتو مرور کردم
بابا و مامان
19 اردیبهشت 93 6:26
خاله جون لطفا رمز
مینا
پاسخ
عزیزم این پستو واسه خودم نوشتم، مروری بر خاطراته شرمنده
بابا و مامان
19 اردیبهشت 93 6:28
مینا
پاسخ
مامانی ساره
19 اردیبهشت 93 7:06
راست میگی عزیزم خیلی قشنگ جواب داده بودی راستی مگه همون رمزی که داده بودی رمز پستت نیست چرا برای من باز نمی کنه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مینا
پاسخ
ممنون گلم عزیزم این پستو واسه خودم نوشتم، مروری بر خاطراته شرمنده
مامان دوقلوها
19 اردیبهشت 93 8:10
رمز نمیدی؟
مینا
پاسخ
نیلوفر
19 اردیبهشت 93 9:08
سلامینا جونم خوبی؟ به منو سباسم رمز بده
مینا
پاسخ
سلام عزیزم
رضوان
19 اردیبهشت 93 11:21
خواهش میکنم گلممممممم راحت باش ایشالا بیای از بهترین روزای زندگیت بنویسی و من از خوندنش لذت ببرم
مینا
پاسخ
ممنون ک درک میکنی گلم ایشالا
گل نرگس19
19 اردیبهشت 93 13:34
من رمزتو ندارم
مینا
پاسخ
عزیزم این پستو واسه خودم نوشتم، مروری بر خاطراته شرمنده
آبجی رکسانا
19 اردیبهشت 93 13:42
خاله جونی کیا میتونن رمز کدروداشته باشن
مینا
پاسخ
عزیزم این پستو واسه خودم نوشتم، مروری بر خاطراته شرمنده
الهام
19 اردیبهشت 93 13:55
سلام مینا جون ببخشید اگه بهت کم سر میزنم عزیزم رمز رو عوض کردی آخه من رمز قبلی رو میزنم باز نمیشه
مینا
پاسخ
عزیزدلم این پستو واسه خودم نوشتم، مروری بر خاطراته شرمنده
مامان رکسانا
19 اردیبهشت 93 16:00
کارت خیلی خیلی درست میناجون..... خیلی هم وبتون زیباست
مینا
پاسخ
ممنون عزیزم خوش اومدی لطف داری
سحر
19 اردیبهشت 93 17:22
سلام عزيزم زيبابود راستي ميشه رمز به من بدي
مینا
پاسخ
عزیزم این پستو واسه خودم نوشتم، مروری بر خاطراته شرمنده
مامانی شهرزاد
20 اردیبهشت 93 9:49
عزيزم رمز پست بالايي رو هرچي ميزنم باز نميكنه
مینا
پاسخ
رمزش فرق میکنه عزیزم دلم گرفته بود واسه خودم یچیزایی نوشتمشرمنده
ترنم
20 اردیبهشت 93 9:52
رمزو ندارم
مینا
پاسخ
پست بالارو واسه خودم نوشتم گلم
آبجی رکسانا
20 اردیبهشت 93 14:25
خااااااااااااااااااااااااااااااااااله جوووووووووووووووووووونی منم میتونم کلمه رمزوداشته باشم
مینا
پاسخ
پست بالا خصوصیه گلم خاطرات خودمو نوشتم
ღايـــليـــــــــا شاهـــزاده كوچولوي مامان و باباღ
20 اردیبهشت 93 14:44
گاهی دلمان عشقی ساده می خواهد که مانندنسیمی به مابوزد وروحمان راخنک کند درهیاهوی زندگی به اصطلاح مدرن امروزی داغ کرده ایم داغ..............
مینا
پاسخ
ღايـــليـــــــــا شاهـــزاده كوچولوي مامان و باباღ
20 اردیبهشت 93 14:45
خدای عزیزم، وقتی دیشب گفتم زندگی از این بدتر نمیشه. این جمله یک نق زدن معمولی بود نه یک دعوت به مبارزه و چالش!زیاد جدی نگیر :|
مینا
پاسخ
مامان بردیا شیطون
20 اردیبهشت 93 14:55
_____♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥______________________ ___♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥___________________ __♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥........____ ۝۝۝۝۝_____ __♥♥♥♥-...-♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥.._۝۝۝۝۝۝۝۝۝۝_____ __♥♥♥---------♥♥♥♥♥♥♥♥♥.۝۝۝۝۝۝۝۝۝۝۝____ __♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥......۝۝۝۝۝۝۝۝۝۝___ ___♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥.۝۝۝۝۝۝۝۝۝۝۝____ ____♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥.۝۝۝۝۝۝۝۝۝۝۝_____ ______♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥.۝۝۝۝۝۝۝۝۝۝_____ ________♥♥♥♥♥♥♥♥♥.۝۝۝۝۝۝۝۝۝_____ __________♥♥♥♥♥♥.۝۝۝۝۝۝۝۝_____ ____________♥♥♥.۝۝۝۝۝۝۝____ _____________♥.۝۝۝۝۝۝._____ _____________♥.۝۝۝۝_________ _____________۝۝۝______________ دروغ میگفتن که دردها را بزرگ که شوید فراموش می کنید درست این است : زندگی ، آنقدر درد دارد که از درد نو ، درد کهنه فراموش می شود ....
مینا
پاسخ
بابا و مامان
20 اردیبهشت 93 18:33
مامانی شهرزاد
21 اردیبهشت 93 13:29
اشكال نداره عزيزم انشاله يه پست خوب ميذاري به زودي . منم ي كم درگيرم دارم ميخونم واسه ارشد آزمونش چند روز ديگه اس. برام دعا كن
مینا
پاسخ
ایشالا عزیزم. ایشالا تو هم موفق باشیو آزمونتو خیلی خوب بدی. اهوراجونمو ببوس
الهام مامان سلنا
21 اردیبهشت 93 13:52
سلام مینا جون بیا خصوصی
مینا
پاسخ
چشم خانومی
نیلوفر
21 اردیبهشت 93 19:32
سلام مینا جونم، خوبی؟ پس چرا رمزو قبول نمیکنه تو بدترین روز زندگیم؟؟!!!
مینا
پاسخ
سلام نیلوجون ای بدک نیستم عزیزم این پستو واسه خودم یسری خاطراتو مرور کردم پستای رمزدار قبلیو میتونی با اون رمز باز کنی
ترنم
22 اردیبهشت 93 8:57
مامان عالمه
22 اردیبهشت 93 11:39
با رمز قبلیت باز نمیشه
مینا
پاسخ
این پستو واسه خودم نوشتم عزیزم یسری خاطراتمو مرور کردم، شخصیه
هستی
29 اردیبهشت 93 8:37
سلام عزیزم با افتخار لینک شدید
مینا
پاسخ
شما هم با افتخار لینک شدین گلم