✿ یادداشت های مینا گونه ✿

جعد موي غاليه بوي...

1394/4/30 23:08
نویسنده : مینا
1,908 بازدید
اشتراک گذاری

شـاد زی بـا سـیاه چـشـمان شاد       که جهان نیست جز فسانه و باد

 

ز  آمـــده  شـــادمـان  بــبایـــد بود         وز گــذشــتـه نــکــرد بایــــد یــاد

 

مــن و آن جـعــد مــوی غالیـه بوی        مـن و  آن مــاه روی حــور نــــژاد

 

یک بخت آنکسی که بداد و بخورد       شــوربـخــت آنکه او نخورد و نداد

 

بــاد و ابرست ایــن جهان افسوس      بــــاده پیـــش آر هـــرچـه بـاداباد

 
چندروز پيش داشتم يكي از اشعار رودكي شاعر بزرگ سده سوم قمري رو مي خوندم، نمونه اي از شعر غنايي كه خيلي خوش آهنگ و زيبا سروده شده. چيزي كه تو اين شعر توجه منو به خودش جلب كرد تعريف جناب رودكي از زيبايي يك خانومه! مني كه هميشه عاشق موي لختم و هميشه از موهاي بقول خودم فرفري ولي بقول آقاي رودكي مجعد شاكيم؛ حالا فهميدم كه يكي از نشانه هاي زيبايي به ديد يك شاعر در هزار و خورده اي سال پيش موي مجعد بوده و چقد يه حس قشنگ ته دلمو قلقلك داد... البته ديگه نميدونم هنوزهم بعد از اين همه سال موي فر طرفدار داره يا نه! قبلا بعد از حموم به موهام چندنوع سرم و ماسك موي آنتي فريز ميزدم بعدم محكم با گيره يا كش  موهامو از پشت مي بستم كه بعد از خشك شدن بقول خودم صاف شه! البته يه زماني هم اينكارو به انواع اتومو و سشوار ميسپردم كه مطمئنا الان ميدونم اين وسايل چقد واسه موهام ضرر داره و غير مواقعي كه عروسي و جشن دعوتم از اين وسايل استفاده نميكنم؛ ولي جديدا وقتي موهام خيسه ازادانه بهشون جازه ميدم نفس بكشن يعني رو شونه هام ميريزمشون و ميذارم به شكل طبيعيشون فر بخوره و حلقه حلقه بشه و بعد جلو آينه واميستم و واسه خودم قر ميدم و از فكر جعد موي غاليه بوي غرق لذت ميشم و واسه هزارمين بار به اين نتيجه ميرسم هرچيزي طبيعيش قشنگ تر و جذاب تره... ميگم خدارو چه ديدي شايد يكي هم اسير اين حلقه هاي مشكي بشهخندونک
 
ماه رمضون از نيمه گذشته و اين روزا خيلي كسالت بار درگذره! هميشه ماه رمضون رو خيلي دوست داشتم و كلي نوستالژي داره واسم؛ البته يكم متفاوت چونكه ما دهه هفتاديا روزه گرفتنمون رو با پاييز شروع كرديم و اون موقع الحق كه خيلي راحت بود... خنكيه هوا رو كه بذاريم كنار، اون زمان نصف بيشتر روزه داري ما بچه هاي تازه مكلف شده تو مدرسه ميگذشت و زماني كه شيفت مدرسمون بعد از ظهر بود ، يك ساعت زودتر تعطيلمون ميكردن تا قبل اذون خونه هامون باشيم و چقد ذوق زده ميشديم از اين يك ساعت تخفيف! ماه رمضوناي اون زمان ما با بوي نارنگي و پرتقال و انار همراه بود؛ هنوزم كه هنوزه از ماه رمضون انتظار بوي نارنگي نوبرانه دارم! الان چندين ساله ماه رمضونام همراه شده با هندونه و خربزه و شربت خاكشيرو گلاب. تا اينجاش كه خيلي خوبو عالي و خوشمزس ولي نميشه منكر اين شد كه روزه داري تو اين گرماي سخت خيلي مشكله. دورو اطراف ما كه روه نگير خيلي شده البته من نميخوام بگم درست يا غلط يا خدايي نكرده پيش داوري كنم، من خودمو ميبينم كه با سختي فراوون و معده درد مبارزه ميكنم و سرسختانه روزه ميگيرم.
نميتونم بگم ماه رمضون پاييزي رو بيشتر دوس دارم يا تابستوني چون با هركدوم يكسري خاطرات شيرين دارم. با پاييزي خاطرات كودكيو دارم و با تابستوني خاطرات جواني... و الان چندسال كه توي ماه رمضون بيمارستانم و مشغول گذروندن كاراموزيام كه خداروشكر امسال كاراموزي ندارم چون واقا سخته واسم، ولي تو اين حالوهوا كمك به دردمندا يه لذت ديگه داره كه نميتونم كتمانش كنم.
 
از ماه رمضون كه بگذريم و يكم برگرديم قبل به امتحاناتم ميرسيم كه در واقع آخرين امتحانات دانشگاهيم بود. ترم 6 هم با موفقيت به پايان رسيد و دو ترم آخرم عرصه است يعني هر ترمش فقط 12 - 13 واحد كاراموزي دارم و چقد خوشحالم از اين بابت چونكه حوصله درس خوندنم ديگه ته كشيده ولي در عوض عاشق كاركردن عمليم... كلي دلتنگ بيمارستانم...
شايد كسي كه اين قسمت اخر نوشته هامو بخونه با خودش بگه مگه ميشه كسي عاشق محيط بيارستان با اون همه بوي مواد ضدعفوني كننده بشه؟؟!!! چندوقت پيش يك رمان مي خوندم كه يكي از شخصيت هاي داستان تو بيمارستان بستري بود و همش ميگفت من از بيمارستان متنفرم و منو زود مرخص كنين و همراهش واسه دلداريش ميگفت بايد تحمل كني و تو حق داري چون هيچكس از بيمارستان خوشش نمياد! هونجا فوري با خودم گفتم پ چرا من دوسش دارم؟! مسلما جوابي غير اينكه چون من عاشقانه شغلمو دوس دارم پيدانكردم. اگه تو هر شغلي كه هستيم ديدمون اينجوري باشه نتيجش ميشه يه عالمه نيروي انساني زحمتكش كه كارشون به درست ترين نحو انجام ميشه و كشوري كه در همه زمينه ها موفقه.
 
در آخر هم چندتا عكس از گلهاي قشنگ مامانم واستون ميذارم... روزاتون قشنگ و مثل اين گل ها با طراوت...
 
 

 

 

 

 

 

 
پسندها (19)

نظرات (24)

ترنم
16 تیر 94 8:56
سلام عزیزم روزه نمازت قبول من هر روز دارم به شوهرم میگم عجب ماه رمضون مرگ آوریه واقعا هوا گرمه و شوهرم سرسختانه ادامه میده و البته دلدریش میدم که چیزی نمونده حال و هوای روزه گرفتن حس خیلی خوبی به آدم میده برا امتحانات هم بسلامتی که تموم شدن موفق باشی عزیزم در مورد موهای فر شما بگم که ای بابا هر کی هر چی نداره دنبالش میگرده من هر وقت وقت داشته باشم میرم سراغ بابلیس و موهامو فر میکنم عجب ها کلهای مامانت هم قشنگن مخصوصا آلوئه ورا
مینا
پاسخ
سلام عزيزم روزه نماز هاي شما هم قبول باشه دوست خوبم. خدا صبر شوهرتونو زياد كنه ك ايشالا چندروز باقي مونده رو هم بتونن تحمل كنن. خوش بحال شما ك معافي عزيزم واقا تو گرما روزه نگرفتن نعمتيه! مرسي دوستم با دعاي خير شما دوستاي خوبم تموم شد بلاخره اره واقا قبول دارم ادميزاد همينجوريه ديگه. هميشه دنبال بهتر بنظر رسيدنه منم عاشق اون گلدون الوئه ورام
همراه رایانه
16 تیر 94 10:17
همراه رایانه مرکز پاسخگویی مشکلات رایانه , اینترنت و موبایل ...... شبانه روزی شماره تماس : 9099070345 www.poshtyban.ir
ĸoѕαr
17 تیر 94 15:33
سلام خاله جان. کجایید? دلمون واسه شما تنگ شده بود.
مینا
پاسخ
كوثرجان رمزتونو عوض كردين و من رمز جديدتونو ندارم
بابا و مامان
18 تیر 94 11:17
سلام عزیزم با خوندن پستتون منم به زندگی امیدوار شدم اخه موهای منم مجعده حالا که جناب رودکی از جنس موهامون تعریف کرده زندگی چقدر شیرینتره
مینا
پاسخ
خوشحالم كه باعث اين تفكر در شما شدم
بابا و مامان
18 تیر 94 11:18
عزیزم نماز روزهاتونمورد قبول حق
مینا
پاسخ
مرسي همچنين
بابا و مامان
18 تیر 94 11:34
عزیزم در مورد اینکه من بیمارستان را دوست ندارم باید بگم که منم دوست ندارمو هیچ کس دوست نداره در جایگاه یه بیمار تو بیمارستان باشه به خاطر رفتار بعضی پزشکا و پرستارها با بیمار بیچاره من خودم به خاطر مشگل سقط اومدم تهران اینقد مسئله را مهم کرده بودند گفتم دیگه زنده بر نمی گردم (بیمارستان امام خمینی) رفتار پر از غرور بعضی پرستارها و پزشکای بیمارستان هیچ وقت یادم نمی ره هیچ کسم جز خودشون را قبول ندارند اما همین مشگل توی یزد با یه عمل سرپای انجام شد رفتار بسیار عالی پزشکای بیمارستان و همچنین پرستارها به بیمار ارامش میداد بله عزیزم من بیمارستان و دوست ندارم هیچ کس دوست نداره ...
مینا
پاسخ
رفتار بعضي پزشكا و پرستارا دقيقا مث رفتار خيلي ادماي بي مسئوليتيه ك هرجايي مشغول كارن و نميشه گفت همه همينجورين. خود من بارها به ادارات كارم گير كرده و بعضي از كارمنداي ازخدا بي خبر بعد از ي تلفن يك ساعته ك مشغول گفتن حرفاي خاله زنكي بودن تازه يادشون افتاده ك بعله يك ارباب رجوع بيچاره اي هم وجود داره... منو شما كه خانوميم خيلي بهتر از هركسي ميدونيم كه قراره قشنگترين اتفاق زندگيمون يعني مادرشدنو تو بيمارستان تجربه كنيم كه البته شما تجربه كردين، پس نميشه گفت در مقام مراجعه كننده هيچكس بيمارستانو دوست نداره. بله درسته من بعنوان كسي ك عاشق كارمم بالطبع عاشق بيمارستانم هستم ولي بي انصافيه بگي هيچكس ديگه بيمارستانو دوست نداره.
بابا و مامان
18 تیر 94 11:34
گلهای مامان خیلی قشنگه عزیزم
مینا
پاسخ
نگاهت قشنگه دوستم
دنیا
18 تیر 94 15:13
سلام عزیزم. ما اومدیم بعداز شش ماه وقفه. خوشحال میشم به وبمون سر بزنی و با کامنتای خوشگلت خوشحال ترمون کنی عزیزم
مینا
پاسخ
سلام عزيزم سعي ميكنم
مــــن
19 تیر 94 15:31
خوشگلن()
مینا
پاسخ
مــــن
21 تیر 94 12:16
سلام من توی یک مسابقه آشپزی شرکت کردم و از شما میخوام که به من رای بدین رای دادن بسیار آسونه):شما باید به این آدرس : http://cook-94.niniweblog.com/ برین و کد 1 رو توی نظرات بنویسین):حتما جبران میکنم دوست گلم
مینا
پاسخ
راي دادم
مامان راضی
22 تیر 94 14:04
همیشه زندگیت بر وفق مراد عزیزممممم
مینا
پاسخ
مرسي عزيزم همچنين
مامان فرح
24 تیر 94 21:36
سلام مینا جان،خوبی عزیزم،مامان منم کارمند بیمارستان و عاشق کارش،در مورد مو هم میتونم بگم اونایی که موهای لخت دارن دنبال فر کرزنشن و اونایی که موهایفر دارن....،ماشالله به کاکتوس های مامانتون خیلی انرژی بخش بودن،من که کلی ازشون لذت بردم ،به ماهم سر بزن رمز مطلب جدید رو برات خصوصی میفرستم،میبوسمت
مینا
پاسخ
سلام فرح جون. خوشحالم ك يجورايي با مامان عزيزتون همكار هستم ايشالا ك سايشون سالها بالاسرتون باشه... همينطوره دوستم، غريزه آدما همينجوره كه هميشه دنبال چيزايي ك ندارن باشن و فك ميكنم اين نوعي كمال طلبيه... ممنون از نگاهت عزيزم، اين نگاه شماست كه انرژي بخشه. چشم
مامان مهدیه
29 تیر 94 17:47
سلام مینا جون نماز و روزهاتون قبول . خیلی گلهای قشنگی هستن
مینا
پاسخ
سلام مهديه جون همچنين. قبول حق عزيزم. نگاهت قشنگه دوستم
مامان مینا و باباسعید
30 تیر 94 1:08
سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام سلاااااااااااااااااااااااااااااااااام سلاااااااااااااااااااااااااام سلاااااااااااااااااااام سلااااااااااااااام سلاااااااااام سلاااااام سلاااام سلاام سلام .♥ .♥ ..♥ ...♥ ....♥ .....♥آپم بهم سر بزني خوشحالم مي‌كني ......♥......................♥...♥ ..........♥.............♥............♥ ..............♥.....♥...................♥ ...................♥.....................♥ ................♥......♥..............♥ ..............♥.............♥....♥ .............♥ ...........♥منتظرتم .........♥ ......♥ ....♥ راستش تولد دخترمه اگه شد بیاید وبراش یادگاری بنویسید خوشحال میشم
مینا
پاسخ
زهره مامانی فاطمه
31 تیر 94 11:18
سلام بر مینای عزیزخوبی عیدت مبارکطاعات قبول چقدر خوبه که اینقدر شغلتو دوست داری واقعا قابله تحسینه مطمئنا پرستار خوب ومهربونی هستی چه مامان خوش ذوقی درود
مینا
پاسخ
سلام عزیزم عید شماهم مبارک طاعات شماهم قبول دوست خوبم امیدوارم ک واقا اینجوری باشه نظر لطفته
نیوشا74
3 مرداد 94 0:37
سلام مینا جان من یه سال پشت کنکور موندم به امید پزشکی اما متاسفانه به دلیل استرس شدید خراب کردم حالا خانواده اصرار می کنن برم پرستاری آخه من علاقه ای به این رشته ندارم میترسم شکست بخورم.پرستاری جای پیشرفت داره؟خواهش میکنم زود جواب بده وقت زیادی ندارم.ممنونم
مینا
پاسخ
سلام دوست خوبم پرستاری خیلی رشته خوبیه و اگه علاقه داشته باشی میتونی خیلی خیلی پیشرفت کنی. بدون ک عملا تو کشور ما و با توجه به سرفصلای درسی تعریف شده واسه پرستاری ، پرستاری کم از پزشکی عمومی نداره. تنها فرقش اینه نمیتونی نسخه بنویسی و دارو تجویز کنی ولی باژکمکی ک ب بیمار میکنی خیلی بیشتر واسه بیمار مفیده تا تجویز چندتا داروی بیخود. البته اینو فراموش نکن تو کشور ما در حق پرستارا خیلی اجهاف میشه و کسایی ک عشق پزشکی بودن و موفق نشدن پزشکی بخونن بعد ک میان تو رشته پرستاری تاب این همه اجهاف در حق پرستارا رو ندارن و معمولا سرخورده میشن. واسه کسی مث من ک از اول ب هیچ عنوان پزشکی دوس نداشتم این ماله اصلا مطرح نی پس ب این مساله خوب فک کن. پرستاری تا مقطع دکترا میتونی ادامه بدی و با انتخاب رشته اموزش پرستاری تو ارشد میتونی تدریس کنی. من خودم عاشق بالینم ک تو زمینه بالین هم میتونی ادامه بدی واسه ارشد. امیدوارم تونسته باشم کمک کنم. موفق باشی
مهربوون(محیا)
3 مرداد 94 12:04
سلام مینای گلم..چقد نوشته هات و دوس دارم .. بی شک نویسنده خوبی میشی و منم طرفدار پراپاقرصت..ببخشید که دیر اومدم نمیدونم چی شد که دیر متوج شدم پست گذاشتی..شرمندتم.. خیلی نوشته رودکی قشنگ بود و مخصوصا تحت تاثیر قرار دادن توووو... نماز و روزه هات قبول باشه انشاالله... چهههههههههه کاکتوس هاس ناززززی... بی شک تو یه پرستار عاشقی... ک عاشقانه شغلش و دوس داره...کم هستن ازین آدم ها... گلم هرجا که هستی هم تو زندگیت و هم درست و کارت موفق و موید باشی
مینا
پاسخ
سلام دوست مهربون و ماهم. واقا شرمندتم كه كامنتتو دير تاييدكردم. مسافرت بودم عزيزم ولي خودت ك ميدوني چقد ب يادتم و هرچندوقت حتما با پيامام بهت سرميزنم واي ن عزيزم من اصلا نويسنده ي خوبي نيستم فقط حرفاي دلمو كه يهويي به ذهنم مياد اينجا مينويسم. دشمنت شرمنده باشه عزيزدلم چشمات ناز ميبينه مهربونم مرسي از اين همه انرژي قشنگت
نیوشا74
3 مرداد 94 14:28
بابت پاسخت بسیار ممنونم .میدونی من کلا از فضای بیمارستان خوشم نمیاد شاید علاقم به پزشکی هم کاذب بوده.شما هم موفق باشید
مینا
پاسخ
اگه محیط بیمارستانو دوس نداری اصلا ب پزشکی و پرستاری فکرنکن عزیزم چون خواه ناخواه هم دوران دانشجوییت بر باد میره هم اینده شغلیت با عذاب همراه میشه. امیدوارم بتونی ب خوبی راهتو پیداکنی
(̲̅P̲̅)(̲̅E̲̅)(̲̅G̲̅)(̲̅A̲̅)(̲̅H̲̅)
8 مرداد 94 10:35
_______________ %% ______________ %%% _____________ %%%%% ____________ %%%%%% _____________ %%%% _____________ %%% _____________ %%% _____________ %%% _____________ %%% _____________ %%% _____________ %%% _____________ %%% _____________ %%%__%% _____________ %%%__%__% _____________ %%%___%__% _____________ %%%___%___% _____________ %%%___%____% _______ %%____%%%__%____% ______ %__%__%%%%%%__%% ______ %___%%_____%____%% _______ %____%%%%%_%% ________ %___________%% _________ %_________%% _________ %%__SLM___%% ________ %%_________%%% _______ %%___upam____%%% ______ %%____zOd biya____%% _____ %%__mOntazeretam___%% _____ %%__________________%% _____ %%%________________%% ______ %%_nazar yadet nare_%%% _______ %%%______fadat __%%% _________ %%%%________%%% ___________ %%%%%%%%%
نیوشا74
9 مرداد 94 23:50
سلام امروز به اجبار انتخاب رشته کردم پرستاری زدم امیدوارم قبول نشم ...راستی یه طرحی هست از لیسانس به پزشکی به نظرت بعدا از اون راه میتونم برم پزشکی ؟معدل دیپلمم18ست.وبلاگ جالبی داری. شرمنده اینقد سوال میکنم
مینا
پاسخ
سلام عزيزم ببخشيد دير پيامتو تاييد كردم اخه مسافرت بودم. واي تو ك از الان بي علاقه اي كاش پرستاريو نميزدي. خوشحال ميشم كه بتونم كمكت كنم و اصلا ناراحت نميشم فقط در اين مورد اطلاعي ندارم عزيزم شرمنده
مامان آتریسا
12 مرداد 94 12:37
سلام عزیزم.نمازروزه هات قبول .ازاینکه انقدرعاشق شغلت هستی جای تحسین داره .مطمئنم همیشه موفق هستی
مینا
پاسخ
سلام نفيسه جونم خيلي خوشحالم كه بهم سرزدي. طاعات شماهم قبول دوست خوبم روي ماه آتريساي نازمو ببوس
تبادل لينک رايگان
22 مرداد 94 18:57
سلام عزيزم وبلاگ خيلي قشنگي داري آيا دوست داري وبلاگت را به هزاران كاربر اينترنت معرفي كني؟ همين امروز لينك خودت رو به صورت رايگان ثبت کن تا 1000 بازديدکننده رايگان فقط تا آخر سال دريافت کني و رتبه خودت رو افزايش بدي
✿ مینا ✿
24 مرداد 94 14:23
عزیزم امروز روز توست ، امیدورام از لحظه لحظه زندگیت لذت ببری و به تمام خواسته های زندگیت برسی امیدوارم مثل حنا با مسولیت مثه کزت صبور مثه ممول مهربون مثه جودی شاد و سر زنده و مثل سیندرلا خوشبخت باشی !
مینا
پاسخ
مررررررررررسي ميناي مهربونم. روز توهم مبارك عزيزدلم
نسیم
26 مرداد 94 23:25
سلام ممنون مینا جون که برای تبادل لینک به ما سرزدی برات آرزوی موفقیت روزافزون دارم فدات
مینا
پاسخ