✿ یادداشت های مینا گونه ✿

نرم نرمك ميرسد اينك بهار...

1393/12/27 20:17
نویسنده : مینا
1,200 بازدید
اشتراک گذاری

 

ساعتي از تحويل سال نگذشته، خانواده شش نفري ما با لباسهاي نو و كفشهاي نوكه هنوز از زور نويي جرق و جرق ميكنه.

در اتومبيل عازم منزل مادربزرگيم؛

اين رسم هرسال، بلافاصله بعد از تحويل سال پدر از در بيرون ميره و در ميزنه و مادر درو بازميكنه

پدر كه مظهر قدرت مالي و معنوي خونست مياد تو و ميشه اولين نفري كه وارد خونه شده و ما باخيال راحت از اينكه سايه پدر تا سال ديگه بازهم بالاي سرمون شروع ميكنيم به جرو بحث سرعيدي كه چرا مال من كمتر يا مال اون يكي بيشتر و با جواب اينكه اون دختر و بايد يه عمر ما ازش نگهداري كنيم تو پسري خودت خانواده دار ميشي بلاخره اين بحث خاتمه پيدا مي كنه.

با اين بحثاي بامزه و شيرين فاصله بين خونمون تا خونه عزيزجونو طي ميكنيم. همه سرمست از حالوهواي بهاري و نوروز زنگ خونه عزيزجونو ميزنيم. عزيزجون و بابابزرگ دست تو دست هم ديگه ميان به استقبالمون؛

مادر من دختر بزرگتره  پس بايد اول از همه برسه و بابابزرگ با دقت گلهاي اطلسي، شمعداني، غنچه هاي سرخ محمدي رو آب پاشي كرده.

عزيزجون توي لباس ابريشم و كتي كه غنچه هاي بنفشه روشه و موهاي نقره اي شو با شونه هاي نگين دار پشت سرش زده. يك بغل محبت، يك سبد بوسه ميون تك تك ما ردوبدل مي شه.

بابابزرگ دولا ميشه دست درازميكنه و يك گل ميموني ميچينه و باز هم بوسه... انتهاي گل رو با دو تا انگشت اگه يكمي فشار بدي گل دهان بازميكنه و اماده بوسه ميشه؛ ميذاري كنار گونه ات و آهسته آهسته ازفشار انگشتات كم ميكني و گل ميمون بوسه اي نرم و عطرآگين به لپات ميزنه!!!

عزيزجون اما عاشق به ژاپني هاي صورتي كه با افتخار چتري روي سفره هفت سين زده...

ستون هاي نوري از لا به لاي پرده ي توري قوس قزح وار جلال ديگه اي به اين فستيوال رنگهاي سفره هفت سين ميدن.

دستهاي سفيد و تپل مپل عزيزجون قاب شيريني رو از سفره قرض ميگيرن و ما شيريني به دهان و شيريني به دست در رو واسه افراد كوچيكتر فاميل باز مي كنيم؛ خاله جون، دايي جون، دختردايي ها، دختر خاله ها...

بلاخره چيزي كه ميمونه فرياد شادي كودكانه ي ماست و يك قل دو قل و لي لي و قايم باشك و سبزي پلو با ماهي و خواب خوش سرسفره و بزرگترها كه مارو بغل مي كنن و توي ماشين ميذارن اما نه هنوز يه چيزي مونده...

مثل گرگ خواب ديده اي لاي چشمامو بازميكنم و دايي جون رو كه از تهران اين همه راه رو اومده تا شب عيدي بافاميلش باشه رو ببينم كه تاكمر از پنجره راننده اومده بيرون و شاد و شنگول ميگه:

 ای دوست بیا تا غم فردا نخوریم                                              وین یکدم عمر را غنیمت شمریم
 فردا که ازین دیر فنا درگذریم                                                   با هفت هزار سالگان سر بسریم

پسندها (15)

نظرات (48)

مادر بزرگ
27 اسفند 93 20:29
عزیزم پیشاپیش سال نو مبارک ایشالا سال خوبی داشته باشی پر از خنده و شادی و سلامتی
مینا
پاسخ
سلام خيلي خوشحال شدم بهم سرزدين منم سال خيلي خوب و پر از اتفاقاي قشنگ واستون آرزوميكنم
عمه فروغ
27 اسفند 93 23:06
مینا جان سالی خوب و پر از لحظات شاد رو براتون آرزومندم.با آرزوی بهترین ها برای شما و خانواده محترمتون ممنون از این که به من سر زدید
مینا
پاسخ
سلام دوست خوبم خوش اومدي مرسي از ارزوهاي قشنگت بازم حتما تشريف بيارين
بابا و مامان
28 اسفند 93 8:19
_________¤¤¤¤¤¤¤¤____________¤¤¤¤¤¤¤¤¤ _______¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤_______¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ _____¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤__¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ___¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤_______¤¤¤¤¤ __¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤_________¤¤¤¤ _¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤________¤¤¤¤ _¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤_____¤¤¤¤ ¤¤¤¤نـــــرم نرمــــــــکــــ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤___¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ میرســـــد ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤_¤¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤اینــــــــــک¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ بهــــــــــار ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ _¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ __¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ____¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ بهـــــاران مبـــــــــارکــــ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ______¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ _________¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ____________¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ______________¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ _________________¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ___________________¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ _____________________¤¤¤¤¤¤ ______________________¤¤¤¤ _______________________¤¤ عزیز دلم سالی پر از شادی و سلامتی برای شما و خانواده گلتون دارم
مینا
پاسخ
ممنون دوست خوبم سالي پر از لحظات زيبا و دوست داشتني واست ارزو ميكنم
مامان و بابا
28 اسفند 93 9:21
سلام خاله جون ممنون ایشاله برا شمام سالی خوب و پر از شادی باشه وممنون ک بم سر زدی بازم سر بزن خوشحال میشم
مینا
پاسخ
سلام عزيزم مرسي همچنين حتما خانومي
رضوان
28 اسفند 93 12:19
با خوندن این متن اصن غرقش شدم ... مینای عزیزم پیشاپیش سال جدید و بهت تبریک میگم ان شاالله سالی سرشار از خوشی و خوشبختی و سلامتی و ارامش باشه برات
مینا
پاسخ
قربونت بشم دوست مهربونو عزيزم ايشالا كه توسال 94 كلي اتفاق قشنگ و مهيج واست رقم ميخوره، از اون اتفاقا كه كل زندگيو زيرورو ميكنن دوست دارم خيييييييلي زياد
مریم مامان آیدین
28 اسفند 93 17:21
وااااااااااااااااای مینای گلم...چقــــــــــــــــدر زیبا نوشتی من الان دلم خونه عزیز جون و اون گل های اطلسی و شمعدونی و محمدی رو خواست دلم خواست من هم گونه عزیز جون رو با اون کت پر از غنچه های بفش و موهای یه دست سفیدش ببوسم و دلم برای خوشبختی شیرین و دوست داشتنی و مهربونی تو خونتون پر زد الهی هرروزتون بهاری باشه عیدت مبارک عزیزم
مینا
پاسخ
اي جونم قربونت بشم دوست مهربونم البته من خاطراتمو با توجه به كودكيام نوشتم عزيزدلم الان سومين سالي بود كه نوروزو بدون بابابزرگ مهربونم داريم جشن ميگيريم و ديگه خبري از اون حياط چارصد متري كه پر از درختو گلهاي رنگارنگ بود ني ولي بازم خونه هممون حياط داره و اين فصل پر از شكوفه هاي سفيد زردالو و صورتي هلو ميشه. ايشالا كه قوچان مياين و حتما خونه ما تشريف ميارين و از هواي عالي و پاكيزه بهاري قوچان استفاده ميكنين. با اينكه خيلي از عزيزامون از اون سالا ديگه كنارمون نيستن ولي هنو اون خنده هاي بلند و دورهميامون پابرجان. مرسي از لطفت دوست خوبم. نوروزت مبارررررررررركــــــــ و پر از اتفاقاي قشنگ
مریم مامان آیدین
28 اسفند 93 18:13
گر چه یادمان می رود که عشق تنها دلیل زندگی است اما خدا را شکر که نوروز هر سال این فکر را به یادمان می آورد پس نوروزتان مبارک که سالتان را سرشار از عشق کند . . . پیام نوروز این است دوست داشته باشید و زندگی کنید ، زمان همیشه از آن شما نیست
مینا
پاسخ
بسيار زيبا عزيزم ميسسسسسسسييييييييييييي
ترنم
29 اسفند 93 8:57
عیدت مبارک مینا جون سالی پر از شادی و موفقیت رو برات ارزو میکنم
مینا
پاسخ
نوروزت مبارك عزيزدلم ايشالا كه سالي پر از لحظه هاي خوب منتظرت باشه
parisa
29 اسفند 93 15:13
امیدوارم سالی پر از شادی و نشاط پیش رو داشته باشین
مینا
پاسخ
مرسي ازلطفت دوست عزيزم همچنين
خاله امیرحسین
4 فروردین 94 17:17
سلام سال نو مبارک انشا.. سالی سرشار از موفقیت همراه با سلامتی و شادی داشته باشید
مینا
پاسخ
سلام عزيزم مرسي از ارزوهاي قشنگت منم واست سالي پر از لحظه هاي شيرين ارزو ميكنم نوروزتون مبارك
مهتاب
4 فروردین 94 21:02
سلاممم عزیزم من خاله امیر و آدینام..به ما سر زده بودین.. وب قشنگی داری عزیزم..بازم به ما سر بزن...
مینا
پاسخ
سلام عزيزم خوش اومدي چشم حتما
مامان زهرا
5 فروردین 94 16:20
سلام خوشحال میشم تبادل لینک کنیم. وبلاگ جالبی داری گلم
مینا
پاسخ
حتما دوست عزيزم منم خوشحال ميشم
زهرا
6 فروردین 94 11:31
سلام مینا جون عزیزم سال نوت مبارک انشاالله سالی پر از شادی و نشاط و سرزندگی برات باشه بهترین ها رو برات آرزومندم
مینا
پاسخ
سلام زهراجونم مرسي دوست خوبم. ايشالا كه توسال جديد كلي اتفاق باحال واست بيفته
مامانی شهرزاد
8 فروردین 94 9:15
مینای عزیزم مثل همیشه با احساااااااااااااااااااااس نوشتی همچین که خودمو حس کردم اونجا . سالی پر از برکت و سلامتی برات آرزومندم
مینا
پاسخ
قربونت بشم شهرزادجونم مث هميشه شما به من لطف داري دوست خوبو گلو ماهو مهربونمايشالا كه سالي پر از اتفاقاي خوبو قشنگ پيش رو داشته باشي
مریم(مامان ثنا جون)
9 فروردین 94 22:15
سلام عزیزم خوبی نوروز مبارک سالی سر شار از خوبی و خوشی داشته باشید انشالله
مینا
پاسخ
سلام دوست خوبم مرسي كه بهم سرزدي. ممنون از دعاي قشنگت
مامان سجاد
10 فروردین 94 17:47
سلاااااااااااااام مینا جونی سالی پر از نشاط و شور و عشق همراه با سلامتی برایت آرزومندم
مینا
پاسخ
سلاااااااام عزيزدلم مرسي از اين همه انرژي قشنگت منم سالي پر از لبخند و موفقيت واست آرزو ميكنم
شيك پوش
11 فروردین 94 14:09
برایه خرید تاپ و تي شرت هایه خوشگل پسرانه و دخترانه از فروشگاه ما دیدن نمایید: http://ninitavalod.mihanblog.com
مینا
پاسخ
˙·٠•●♥مامان و بابای علی♥●•٠·˙
11 فروردین 94 15:50
سلام ممنونم بهم سر زدید خوشحال شدم سال نو شمام مبارک انشاالله تو رشته و کارتون موفق بشید کارتون روحیه میخواد و علاقه آرزوی موفقیت دارم برات من یه پام دهه هفتاده یه پام شصت خخخ
مینا
پاسخ
سلام خوش اومدين سال نوتون مبارك باشه دوستم ممنون از آرزوي قشنگتون مررررررررررررسي گلم من هفتادشو درنظر ميگيرم خخخخخخخ
˙·٠•●♥مامان و بابای علی♥●•٠·˙
11 فروردین 94 15:54
راستی با کمال افتخار لینک شدین اگه تمایل داشتید بنده رو لینک کنید...
مینا
پاسخ
با كمال افتخار لينك شدين دوست عزيزم
مامان مهدیه
11 فروردین 94 23:35
سلام سال نو مبارک .مطلب قشنگی بود
مینا
پاسخ
سلام سال نوي شماهم مبارك نگاهتون قشنگه
مامان صفورا
12 فروردین 94 1:47
مینا
پاسخ
هدیه
13 فروردین 94 1:15
سلام مینا جان خوبی عزیزم انشالله سال 94 سالی خوب و توام با موفقیت و خیروبرکت برات باشه عزیزم خیلی زیبا نوشتی ومنو بردی تو اون حال و هوایی که همه فامیل مادریممممممممممم جمع می شدیم خونه مادربزرگم تو روز اول عید انشالله همیشه پایدار باشید
مینا
پاسخ
سلام هديه خانوم عزيزمنم ارزوميكنم سال خوبي پيش رو داشته باشي و به همه ي آرزوهات برسي عزيزم خوشحالم كه با نوشته هام خاطرات شيرينت زنده شده دوستم
مامان آتریسا
17 فروردین 94 8:25
میناجون سلام .عیدت مبارک .ان شااله توسال نوکلی چیزهای نویی که ازخدامیخوای بهت عیدی بده که سرمنشا همه ی خواسته ها نعمت سلامتی برای خودت ومامان وباباو مادرجون وپدرجون مهربونته که من همونه ازته دلم برات آرزومندم .می بوسمت دوست خوبم
مینا
پاسخ
سلام نفيسه جونم مرسي عزيزدلم. ميسيييييييي از اين همه ارزوهاي قشنگت دوست مهربونم. من اين خاطراتو از بچگيام گفتم گلم امسال سومين ساله كه پدربزرگ مهربونم بين ما ني. روحش شاد...
مينا مامان اميرعلي
17 فروردین 94 12:04
دوست مهربون.... سال نو مبارك....
مینا
پاسخ
مرسي عزيزم سال نوي شما هم مبارك باشه
مامان آنیسا
18 فروردین 94 16:36
سلام عزیزم سال نو مبارک تعطیلات خوش گدشته ایشالا
مینا
پاسخ
سلام دوست مهربونم سال نوي شماهم مبارك باشه مرسي
مامانی ساره
18 فروردین 94 21:37
سلام عزیزم انشاءالله سال خوبی داشته باشی
مینا
پاسخ
سلام گلم مرسي همچنين عزيزم
بابا و مامان آروین کوچولو
20 فروردین 94 23:47
از صمیم قلبم خواهان آنم که ضربان قلبتان به لبخند های مکرر تکرار شود و هر آنچه به دل آرزویش را دارید بی بهانه ای از آن شما باشد دعایتان می کنم به خیر نگاهتان می کنم به پاکی یادتان می کنم به خوبی هرجا هستید بهترین ها را برایتان آرزو دارم لحظه هایتان بهاری لباتون خندون دلتون شاد روز و شب هاتون پر از شادی و آرامش و خوبی و سلامتی سال نو مبارک
مینا
پاسخ
مييييييسسسسسيييييييييي دوست خوبم
مامان مهلا
25 فروردین 94 1:52
سلام مینا جون سال نو مبارک انشالله که سال پربار و پر خیر و برکتی باشه برا خودتو خانوادت شرمنده برای تاخیر در تبریکم این سرم خیلی شلوغ بوده این یکی دو ماهه
مینا
پاسخ
سلام مهلاي عزيزم مرسي دوست خوبم اميدوارم سال خوبي پيش رو داشته باشين دشمنت عزيزدلم همين ك ب يادم بودي ي دنيا ارزش داره قربون محبتت
مهربوون(محیا)
26 فروردین 94 23:29
سلام مینا جووون .. خوبی عزیزم ؟من قبلا به وبتون سر میزدم اما بنا ب مشکلاتی ی مدت نتونستم بیام و آدرستون و غراموش کردم و الان دوباره پیداتون کردم و خوشحالم ... خیلی زیبا نوشتید ..امیدوارم سال 94سالی پر از موفقیت و سلامتی براتون باشه نوشته هاتوون من و برد ب ایام قدیم ب دوران بچه گیهام خونه مادرجونم ..دقیقا همین وصف شما رو داشت ... با این تفاوت که پدرجونم الان 11ساله از پیشمون رفتن و مادرجونم 6سال... خدا همه رفتگان و بیامرزه عزیزم شاد و سلامت باشی همیشه
مینا
پاسخ
سلام دوست عزيزم مرسي از اين همه لطفي ك ب من داري مهربونم. خوشحالم ك خواننده هاي خوبي مث شما دارم اميدوارم هميشه بهم سربزني. ممنون دوستم منم سالي پر از اتفاقاي قشنگ واست ارزو ميكنم. خيلي خوشحالم ك خاطرات شيرينتونو زنده كردم، پدربزرگ مهربون منم 3ساله كه كنارمون نيستن. روح همه ي عزيزانمون شاد. راستي با افتخار لينك شدي
فاطیما
27 فروردین 94 11:29
سلام خاله مینا جون. سال نوی شما هم مبارک باشه. فرصت کردی یه سر به ما بزن. ما اومدیم شهر شما و کلی عکس گرفتیم. بهمون سر بزن
مینا
پاسخ
سلام عزيزم مرسي از لطفت دوست خوبم سرزدم گلم ولي من كه قزويني نيستم قوچانيم
مهربوون(محیا)
30 فروردین 94 0:49
سلام عزیززززم چراااا نظرای من بهتووون نمیرسهههههه من یه عالمههههه براتووون نظر میذارم
مینا
پاسخ
سلام عزيزممممممممم غير اين نظر يه نظر ديگه هم هست خانومي متاسفانه وقت نكردم تاييد كنم شرمندتم
مامان آنیسا
1 اردیبهشت 94 8:37
کجایی عزیزم ؟؟؟؟ خیلی وقته آپ نکردی ؟
مینا
پاسخ
چشم عزيزم ب زودي
هدیه
1 اردیبهشت 94 9:43
به به قالب نو مبارک
مینا
پاسخ
ميسي عزيزم
مهربوون(محیا)
1 اردیبهشت 94 14:18
قربونت برم عزیزززم شما هم با افتخار لینکی
مینا
پاسخ
مرسيييييييييييي دوست خوبم
فروشگاه اینترنتی لم مارکت
1 اردیبهشت 94 17:01
سلام یه خبر بینظیر برای شمایی که دوست دارین برای کوچولوتون اسباب بازی یا وسایل ورزشی و یا لوازم التحریر بخرین. ما تو سایتمون کلی محصول برای کوچولوی خوشگلتون داریم مثل لگو، ماشین کنترلی، هلیکوپتر کنترل از راه دور، فوتبال دستی، آیس هاکی، فیگور حیوانات، مداد رنگی های مختلف، مایو، ست آشپزی دخترونه، ست پزشکی،خمیر بازی،هواپیما، خمیر بازی و ..... . قیمت محصولاتمون هم اونقدر پایینه که حتی اگه هزینه ارسال رو هم حساب کنید بازم براتون ارزون تر از قلب بازار بزرگ تهران در میاد. همه محصولاتمون هم 7 روز ضمانت تعویض بی چون و چرا داره. یعنی اگه محصول اون چیزی نبود که فکر می کردید می تونید برامون پس بفرستین. همه محصولات هم برای دوستای تهرانی تو کمتر از 24ساعت ارسال میشه و برای دوستای شهرستانی هم 2الی 3 روز کاری طول میکشه تا پست بیاره دم در منزلشون. نگاه کردنش که خرجی نداره. یه سر به سایتمون بزنین. منتظرتونیم. www.lammarket.ir
ĸoѕαr
1 اردیبهشت 94 19:43
سلام خاله خوشحال میشم بهم سربزنید...
مینا
پاسخ
چشم حتما
مامان مریم
2 اردیبهشت 94 14:09
سلام مینای عزیزم داریم میریم سفر و وقت نداشتم همه کامنت هارو تایید کنم دارم چمدون میبندم اومدم بگم هرکدووووم از عکسای وروجک رو که میخوای سیو من دوست خووووووبم راستی رمز رو هم فراموش کردم عزیزم قزبوووونت
مینا
پاسخ
سلام مريم جووووووووونم خيلي خيلي ممنونم ك با وجود مشغله بهم سرزدي و جوابمو دادي دوست مهربونممممممم اميدوارم هميشه به سفرو گردشو شادي باشين واست رمز گذاشتم عزيزدلم
بابا و مامان
5 اردیبهشت 94 7:36
سلام عزیزم منم رمز ندارم
مینا
پاسخ
رمز گذاشتم واست عزيزم
مهربوون(محیا)
5 اردیبهشت 94 14:01
عزیزززم اگه قابل دونستی بهم رمز بده
مینا
پاسخ
مامان زهرا
5 اردیبهشت 94 19:38
چ خاله مینایی😍چ وبلاگی😍چ با معرفت ک ب ما سر میزنی.ممنونم گلم😙
مینا
پاسخ
قربونت عزيزم وظيفسممنون ك بهم سرميزنين
طراحی قالب
5 اردیبهشت 94 20:57
طراحی قالب اختصاصی با عکس کوچولوی نازتون
مامان نازنین جون
7 اردیبهشت 94 9:36
سلام دوست خوبم !!! سال نو مبارک ، انشاا... که سال خوب و خوشی پیش رو داشته باشی
مینا
پاسخ
سلام عزيزمهمچنين واسه شما دوستم ايشالا سال خوبي پيش رو داشته باشين
هدیه
7 اردیبهشت 94 12:35
سلام مینا جان امیدوارم حالت خوب باشه اگه قابل دونستی به منم رمز بده ممنون میشم
مینا
پاسخ
چشم عزيزم
عروسک پرنده تینکربل
7 اردیبهشت 94 23:11
عروسک پرنده تینکربل عروسک و فرشته پرنده کنترلی کودک شما با طراحی فوق العاده زیبا ، ظریف و دوست داشتنی با استفاده از حرکت دست این اسباب بازی را در هوا کنترل کنید قيمت : 39900 تومان اطلاعات بیشتر و سفارش کالا http://forosh.biz/Detail.aspx?q=fun8617&s=58488
مامان رويا
8 اردیبهشت 94 10:40
سلام عزيزم خوشحالم ازاشنايي باشمابنده هم دهه ي هفتادي هستم ويه سال از شما بزرگترم به دخترمنم سربزن
مینا
پاسخ
سلام دوستم خوش اومدي به وبم من هم خيلي خوشحال شدم چقد خووووووووووووووبحتما عزيزم
زهره مامانی فاطمه
8 اردیبهشت 94 13:13
سلام میناجون خوبی عزیزم ایشااله همیشه سلامت وشاد باشی وبه دیگران سلامتی بدی
مینا
پاسخ
سلام عزيزم مرسي از دعاهاي قشنگت دوستمممنون ك بهم سرزدي
مامان راضی
17 اردیبهشت 94 17:53
منم رمززززززززز
مینا
پاسخ
چشم عزيزم
مامان عفیفه
5 تیر 94 0:29
چه خوب بود قدیما......
مینا
پاسخ
خوش اومدین ب وبم. بازم حتما سر بزنین بازم