✿ یادداشت های مینا گونه ✿

جواب يكي ازخواننده هاي گل وبم به اضافه چندتا خاطره

1393/9/4 20:21
نویسنده : مینا
889 بازدید
اشتراک گذاری

سلام دوستاي عزيزم ايشالا كه همگي خوب باشين. راستش يكي از خواننده هاي عزيز وبم يه كامنتي گذاشته بود كه گفتم شايد بد نباشه تبديل به پستش كنم تا همه بخونن. بنظر خودم كه موضوع جالبيه

كامنت دوست عزيزم زهره جان: سلام عزیز دلم ،از حرفام برداشت بدی نکنی لطفا،من شخصا از پرستارا هیچ دل خوشی ندارم حداقل از هر چی پرستار همشهریم...خوب خیلی کم دیدم .بعلت مریضی مادرم بیمارستانی تو شهرمون نمونده بود که نرفته باشیم مخصو صا بیمارستان امام رضا کرمانشاه و یه خانوم پرستاری به اسم خانوم رضایی هیچ وقت بدیشو فراموش نمیکنم .مامانم تقریبا همه بخش هاشو بستری بوده پرستاراش همه شون مثل شمرن.پرستار بودن واقعا سخته اینکه با مریض کلافه از بیماری چطور رفتار کنی دلش نشکنه ،بودن پرستارایی که مامانمو مثل یه بچه نوازش کردن و شوخی کردن ومحبت کردن که یه نمونه خون بگیرن یا بوده پرستاری که با حالتی (عذر میخوام)وحشیانه انگشت مامانم فرو کرده تو استامپ که انگشت بزنه پای کاغذ که خودش نذاشت نمونه بگیرم...این نمونه اشه حالا،مامانم از یه نوزاد هم رگاش ضعیف تر بود.برای پرستارا دیدن بیمار عادی شده این خوبه اما نه اینکه زجر بیمار برات عادی بشه.خداوند عده ایی رو با روحیه ایی خاص واستثنایی آفریده که بشن پرستار جراح ... این شغلا واقعا از هر انسانی بر نمیاد خلاصه ه ه ه موفق باشی پرستار خوب

سلام دوست خوبم. زهره جان اول ازهمه بايد بگم تو هر شغلو حرفه اي ادم بايد باوجدان كاركنه حالا فرق نميكنه پرستار باشي، دكتر باشي يا حتي معلم. من خودم معلمايي داشتم كه بسيار عقده اي بودن و تحقيركردن بچه ها واسشون تفريح بوده و كلي ميخنديدن. من نميخوام اينجا كسيو قضاوت كنم يا خدايي نكرده بيجا طرف كسيو بگيرم. اصلا مهمترين اصل پرستاري صبور بودن و من به شدت از پرستارايي كه اينجور كه شما گفتين كارميكنن دلخورم ولي خب اينجا بايد چندتا نكته بگم كه شايد تاحالا بهش فك نكرده بودين:

اول اينكه ميدونستي استاندارد جهاني بيمار براي يك پرستار، 3 بيماره؟ درصورتي كه توي ايران هر پرستار 10 تا 12 بيمار داره تو هربخش و گاها حتي بيشتر ازاين تعداد. خب فك ميكنين يه شيفت دربيمارستان چندساعته؟ 6ساعته. خب حالا ما 6ساعت داريم با دوازده تا بيمار كه ميانگين براي هر بيمار دوساعت وقت داريم. تازه ايني كه گفتم شرايط ايده ال توبيمارستاناي ايرانه چون كه ما خيلي كمتر از 2 ساعت وقت داريم. خب حالا ما دو ساعت وقت داريم و كلييييييييييييي كار. اول بايد بخشو تحويل بگيريم و گزارش هرمريضو مطالعه كنيم بعد بسته به ORDER پزشك داروهاي بيمارو بديم، اگه پانسماني داره پانسمانشو انجام بديم، حتما وقتي پزشك مياد بال سر مريض باشيم، سرم هاي درجريان بيمارو مدام چك كنيم كه در صورت تموم شدن اوتش كنيم، انژيوكت بيمار سالم باشه و اگه مشكلي داشت تعويض شه، نمونه هاي لازمو بگيريم، گزارش پرستاري بنويسيم، فرايند پرستاري بنويسيم، آموزش به بيمار انجام بشه و كاراي ترخيص انجام بشه. باز بيمار جديد پذيرش بشه شرح حال گرفته بشه و باز همون كارا... خب ببين تو كمتر از دوساعت براي يك بيمار چي همه كار بايد انجام بشه. تازه من يه بخش جنرال و عموميو واستون گفتم و كاراي روتينشو. درصورتي كه بخشاي ويژه اين كارا چند برابر ميشه. بازم دارم ميگم كار اون خانوم پرستار اصلا جالب نبوده ولي خب واقا سختيه كار ما به حديه كه بعضي اوقات بعضيا صبرشون لبريز ميشه و...

شايد جالب باشه واست بدوني من خودم يبار سرهمين نمونه گرفتن توبيمارستان قائم مشهد نزديك بود از يك بابابزرگ مهربون كتك بخورم! بهشون گفتم پدرجون من ميخوام ازتون يه نمونه بگيرم گفتن اخه چرا اينقد خون منو توشيشه ميكني؟! من گفتم واسه سلامتيتون لازم باباجون بعدم اين دستور پزشك ما فقط اجراش ميكنيم. بعد كه شروع كردم به نمونه گرفتن گفتن آ آ آ الان من خوب شدم ديگه!!!! خب منم مشغول نمونه گرفتن بودمو گفتم چيزي نگم كه بيشتر عصباني نشن. ولي خب اگه باصداي دوستم سرمو بالا نگرفته بودم مطمئنا مشتشون وسط كلم فرود ميومد!

خب سروكله زدن با مريضاي مسن يكم سخته و اينجور اتفاقا ممكنه پيش بياد ولي من مطمئنم اگه پرستار يكم صبروحوصله به خرج بده و همراهي بيمار همكاري كنه خيلي ازمشكلات حل ميشه.

دوم اينكه هيچوقت هيچ كسيو زود قضاوت نكنيم. من از خيليا شنيدم ميگن اين پرستارا كه غير از هروكر كاري بلد نيستن! چرا اينجوري فكرميكنين؟ تا حالا فك كردين ما غير از وقتي كه داريم گزارش مينويسيم وقت ديگه اي تو استيشن نيستيم؟ خب همون چند ديقه رو داريم محيط خسته كننده بيمارستانو واسه خودمون قابل تحمل ميكنيم. يه لحظه به اين فك كنين چقد واسه يه خانوم سخته شب خونه و زندگي گرمشو بخاطر كارش و به عشق خدمت به مردم ترك كنه و تاصبح بيداربمونه، حالا اگه خدايي نكرده يكي اين خانومو ببينه درحال چرت زدن چه حرفايي كه نميزنه! اين پرستار كه كار بلد ني فقط درحال چرت زدنه!

چندوقت پيش شنيدم يكي ميگفت پرستاري شغل كثيفيه! جوابشو دادن خب پزشكم همينقد با بيمار ارتباط داره و معاينه ميكنه، مهم علاقس كه بعضيا واقا اين شغلو دوس دارن. گفت علاقش بخوره توسرش كه بخاطر علاقش شب خونشو ول ميكنه و ميره شيفت! جواب دادن يعني اگه يه مرد شيفت واسته اشكال نداره؟!!!!! فقط وجود زن اينقد توخونه حياتي؟ مرد هيچي؟

من نميدونم اين آقا كه يكي از نزديكامونه چي جواب داده (چون خودم حضور نداشتم و بعد شنيدم حرفاشونو) فقط ميدونم اون كه يكي از نزديكام بود، نظرش راجب شغلو رشته من اين بود ديگه واي به حال بقيه! كاش بدونين ما پرستارا چقد دلمون ميشكنه وقتي اين حرفارو ميشنويم...

دوستاي عزيزم بيايم يكم قشنگ تر به دنيا و تموم ادما حالا تو هرشغلو حرفه اي نگاكنيم.

من فقط ميتونم آرزو كنم كه خدا صبرمو بيشتر كنه تا بتونم تا اخر همينجوري به بيمارا خدمت كنم.

پسندها (10)

نظرات (22)

ترنم
28 آبان 93 9:35
جا داره اینجا از پرستارای بیمارستان امام حسین شهر مهران خیلی خیلی خیلی تشکر کنم چون هم هوای خودمو خیلی داشتن هم هوای پسرمو که موقع دنیا اومدن بستریش کردن و تا صبح با من و پسرم نخوابیدن همیشه براشون دعا میکنم
مینا
پاسخ
خداروشكر شما راضي بودي عزيزدلم. ايشالا پرستاراي بيمارستان امام حسين مهران هميشه موفق باشن
مامانی شهرزاد
29 آبان 93 14:43
مینای عزیز و دوست داشتنی من . شغل شماها شغل بسیار سخت و پر زحمتیه انشالا که خدا به همتون صبر و توانایی بده . خدایی خیلی سخته و به قول تو حتما باید عشق داشته باشی چون فقط این مساله اس که میتونه شماهارو توی محیط خفه بیمارستان نگهداره و نه هیچ چیز دیگه .نه حتی حقوقش چون می تونستید برید دنبال ی شغل با در امد بیشتر و دردسر کمتر . انشاله که خدا حفظتون کنه . ما توی هر قشری آدمای خوب و بد داریم . مگه مدیر کل بد نداریم مگه رئیس بد نداریم ؟ مگه کارمند بد نداریم ؟ همه جا همه جور آدم پیدا میشه ولی پرستارا بخاطر شرایط کاریشون بیشتر خسته میشن . اون دوست خوب هم انشاله که نظرش عوض بشه و ی کم خودشو واسه چند لحظه بجای پرستارا بذاره .
مینا
پاسخ
عزززززززيييييييززززززززززممممممممممممم شهرزادجونم هميشه اينقد قشنگ شروع به نوشتن ميكني كه كلي ذوق ميكنم باخوندنش واقا هركاري سختي خودشو داره عزيزم ولي خب چيزي كه واسه خودمن خيلي سنگين بنظر مياد سختي كار ني بلكه نظر و تفكر مردمهاينجوري خستگي كار توتنمون ميمونه بله متاسفانه تو هركاري خوبو بد هست ولي خب هميشه چيزاي بد خيلي بيشتر به چشم مياد
زهرا
30 آبان 93 14:12
مینا جونم تو آنقدر خوب نوشته بودی که من واقعا نمیدونم چی بگم فقط بگم که خسته نباشی واقعا پرستاری کار سختیه خدا قوت در واقع هر کاری سختی خودشو داره نه فقط پرستاری بعضی ها کمتر و بعضی ها بیشتر خدا کمک کنه همه توی کارشون موفق باشن و به زودی زود این دیدگاه مردم هم در مورد شغل های مختلف عوض بشه من همیشه موقع رفتن به سرکارم دعا میکنم که خدایا امروز هم همه توی کارشون موفق باشن من و همسرم هم همینطور
مینا
پاسخ
عزيزدلم، زهراجونم ازقديم ميگن سخنی که از دل بر آید لاجرم بر دل نشیند! من چون واقا از ته دل نوشته بودم بنظرت جالب بوده والا نويسنده خوبي نيستم. اره خانومي هركاري سختيه خودشو داره و ايشالا همه توكارو حرفه و زندگيشون موفق باشن. ايشالا كه همه با ديد مثبت به زندگي نگاه كنن چه دعاي قشنگي ايشالا كه موفق باشي
خاله سانی
30 آبان 93 18:44
سلام مینا جونم من با نظرت کاملا موافقم که تو هر شغل و حرفه ای همه جور ادم هست و ادم نبایدهمه رو به یه چشم ببینه و قضاوت کنه. من خودم با این قضیه خیلی مخالفم و اتفاقا مشکل دارم که منم میخوام وارد حرفه ی ارایشگری بشم از خیلی از ادما و اطرافیان میشنوم که میگن ارایشگرا ادمای خوب و درستی نیستن!این دید ها کاملا اشتباهه و متاسفانه تو فرهنگ مردم ما یه چیزایی اینجوری جا افتاده که اصلا درست نیست. هر شغلی زحمت و سختی خودش رو داره.و پرستاری هم خیلی شغل سختیه کسایی که از بیرون میبینن اینو درک نمیکنن.. امیدوارم که همیشه تو کارت موفق باشی عزیزم
مینا
پاسخ
سلام عزيزدلم واقا همينطوره ساني جون ولي متاسفانه توكشور ما اينطوريه واقا ساني؟ چقد خووووووووووووبمن خودم عاااااااشق آرايشگريم كه البته تو اين حرفه كارمم خوبهالبته باتمرين خودم ياد گرفتمشوخي ميكنما عزيزم درحد خودارايي خودم و اينكه نياز به ارايشگاه رفتن ندارم ياد دارم منم يچيزايي شنيدم از اين خزربلات كه بنظر من اصلا جدي نگيرش. من خودمم كه ميخواستم پرستاري بخونم كلي مخالف داشتم بنظرمن هركسي تو هركاري كه باشه قابل احترام مخصوصا كه اون كارو به نحو احسن انجام بده وقتي ميبينم اين همه دوستاي خوب دارم كه به منو شغلم احترام ميذارن ازخوشحالي بال درميارم. ايشالا كه ي روزي طرز تفكر همه مردم درست بشه
مامان سجاد
2 آذر 93 16:10
سلام خاله جون وای چقدر شما زحمت میکشید من همه حرفاتو قبول دارم ویه خسته نباشی جانانه بهت میگم موفق باشی گلم
مینا
پاسخ
ميسي از لطفت دوست گلم
مامان نازنین جون
3 آذر 93 10:36
سلام مینا جون نظرت کاملا درسته از اینکه تو ی هر شغلی همه جور آدم هست،هر شغلی زحمت وسختی خودش رو داره مخصوصا شغل پرستاری که واقعا هم صبر ایوب میخواد و هم تحمل ،فقط باید عاشق شغل پرستاری باشی تا بتونی با مشکلاتش کنار بیای ،یک خدا قوت حسابی بهت میگم انشاا... که همیشه موفق وموید باشی و اگه مریضی یک خورده زود رنجه وگله و شکوه میکنه به حساب دردیه که داره تحمل میکنه بذاری
مینا
پاسخ
سلام دوست خوبم مرسي كه بهم سرميزني و ممنونم از اين همه حس خوبي كه بهم ميدي . واقا همينطوره و من مطمئنم هرشغلي سختياي خودشو داره حالا بعضي كارا بيشتر ولي خب واسه ساختن دنياي قشنگ تر چقد خوبه كه هركس تو هرشغلي وظيفشو خوب انجام بدهممنون از اين همه لطفت
مریم مامان آیدین
3 آذر 93 11:31
سلام مینا جونم خوبی دوستم راستش من هم همه حرفات رو واقعا قبول دارم....پرستاری از سختترین مشاغله و خدا صبرتون بده خصوصا برای مریض کهنسال یا حساس من خدارو شکر جز برای زایمانم کارم به بیمارستان نیفتاده ولی میدونم کادر پرستاری اول با مهریونی برخورد داره و بعد با دیدن عکس الغمل ناشایست بیمار ممکنه اون هم تحملش تموم بشه و باز هم صد البته اون دسته از پرستارایی که دوستمون براتون کامنت دادن داستانش فرق میکنه و تو همه مشاغل حس مسئولیت و انسان بودن و بد و خوب وجود داره من زایمان طبیعی بودم و تو کل مراحل زایمان حتی با مستخدم هم بداخلاقی نکردم چه برسه به پرستار و ماما و دکتر و خود پرستار بخشم فرداش به مامانم گفت همچین زائویی نداشتیم چون میدونستم اونا هر کمکی از دستشون بربیاد انجام دادن و اگه من خواستم زایمان طبیعی بشم خواسته خودم بوده و فقط هم خودم میتونم به روند زایمانم کمک کنم درسته که بیمارها هم مریض و کم حوصله اند اما باید اینو قبول کنن که علت مریضیشون اون پرستار نیست و اون هم فقط داره وظیفشو انجام میده و تازه بیشتر از وطیفش چون واقعا قبول دارم که ما با استانداردهای جهانی خیییلی فاصله داریم و درباره حرفای بیخود بقیه هم ناراحت نشو....هرکس درحد شعور و درک خودش حرف میزنه....اون آدم هم درکش در این حد بوده فقط همین موفق باشی گلم
مینا
پاسخ
سلام عزيزدلم خوش اومدي اره دوست خوبم واقا همينطوره و بنظرم اگه كسي واقا از روعشقو علاقه اين رشته رو انتخاب نكرده باشه ميشه مث پرستارايي كه بعضي از دوستان ازدستشون حسابي شاكين خداروشكر كه فقط واسه زايمان بيمارستان رفتي و بازهم خداروشكر كه راضي بودي گلم. واقا بعضيا اينو در نظر نميگرن كه هركنشي يه واكنشي داره و بااينكه پرستارا تحملشون بالاس ولي خب ماهم انسانيم به هرحال و صبرمون اندازه اي داره و ممكنه صدامون بالا بره يا هرچيز ديگه... عززززززززززيــــــــــــــزززززززززززززم خيلي خوشحالم كه همچين دوست فهميده اي دارم كه اينقد به منو همكارام احترام ميذاره و اينقد ديدش قشنگه مرسي ازكامنت قشنگت كه اين انرژي مثبت بهم داد
مامان آتریسا
4 آذر 93 10:40
خسته نباشی خانم پرستارمهربون
مینا
پاسخ
ميسي دوست مهربونم
بابا و مامان
5 آذر 93 8:50
عزیزم از دوست عزیزمون دلگیر نباشید شما که خانومید اما بعضی پرستارا واقعا رفتار بعدی با بیمارد ارند من خودم بیمارستان که بودم موقع به دنیا امدن یاسمن چند تا پرستار بودن که نمیشد باهاشون حرف زد اما چند تا بودند که اینقد مهربون بودند که لطف و مهربونیشون هیچوقت یادم نمی ره یکیشون میومد یاسمن و بغل می کرد لالای می خوند می خوابید و باهام حرف می زد درد و دل می کرد و می ذاشت تا خوب بخوابم و می گفت نگران نباش راحت بخواب خیلی مهربون بود اما اون پایین که رفتم یاسمن و می بردند برا چکاب جرات نداشتم باهاشون حرف بزنم دعوا می کردن منم از ترسم صدام در نمیومد حالا بقول شما در هر حرفای خوب و بد هست باید میزان صبر و تحملام ون را ببریم بالا یه جورای از وقتی باشما اشنا شدم همون حسی که به اون پرستار مهربون دارم بهتون دارم می دونم خیلی مهربون هستید ارزو می کنم همیشه سالم و تندرست باشید
مینا
پاسخ
ن عزيزم من اصلا ازدست كسي دلگير نيستم فقط خواستم بدونن كه چقد سخته تو اين رشته بودن و گاهي ممكنه صبر ادم لبريز بشه. ديگه همه جا هم ادم بد هست و خوب و هركس باوجدان خودش كاميكنه. ايشالا ك هميشه با اون پرستاراي مهربون برخورد داشته باشي. ممنون از اين همه لطفي ك ب من داري و مرسي از اين انرژي قشنگ ك بهم ميدي
محمد
9 آذر 93 22:56
سلام مینا دختر پاییز من برای کنکور94 میخونم و رشتم ریاضی هستش من علاقه زیادی پرستاری و داروسازی دارم البته دوست دارم مترون بشم.پشت کنکوری هم هستم من بین 2 راهی گیر کردم ک کدوم کنکور رو ثبت نام کنم. ممنون میشم راه نماییم کنی.
مینا
پاسخ
سلام مترون؟!!! راه طولاني درپيش دارين. پرستاري از اون دست رشته هاست كه واقا بايد علاقه داشته باشين در غير اين صورت هرگز موفق نخواهين شد. و بدون خوندن زيست هاي دبيرستان سخته واستون چون بايد چندين واحد سنگين فيزيولوژي و آناتومي و... پاس كنين
مامان الهام
10 آذر 93 15:00
سلام عزیزم من با نظرت کاملا موافقم تو هر حرفه ای خوب و بد هستش من خودم از بعضی پرستارا یا دکترا خاطرات خیلی بدی دارم و از بعضی هاشون واقعا خاطرات خیلییییی خوبی دارم و همیشه دعا گوشون هستم عزیزم انشاالله همیشه موفق باشی پرستار مهربون مینا جونم واقعا مهربونییییییییییییییی
مینا
پاسخ
سلام دوست گلمممنونم كه اينجوري فك ميكني و من ب داشتن همچين دوستايي افتخارميكنمايشالا ك هيچوقت كارت ب دكترا و پرستارا و كلا بيمارستان نيفته گلم چون هرچقدم خوب باشن بازم تلخه مييييييسسسسسسسسسسسسي كه اين همه بمن لطف داري
مامان راضی
10 آذر 93 19:04
سلام عزیزم . خیلی زیبا نوشته بودی باید یه کم حق داد به زهره خانوم چون وقتی آدم ببینه که با عزیز ترین کسش به بدترین نحو برخورد میشه دلش خیلی میشکنه خیلی . اما خوب وبد همه جا هست . مهم برخورد مردم با شغلمونه . من خودم وقتی شغل مربی گری را انتخاب کردم تو اقوامم بودن کسایی که اسم شغل منا کهنه شوری گذاشته بودن و این دل آدما خیلی میشکونه . اصل اینه که خودمون دوست داشته باشیم و منم خدا را شکر عاشق کار با بچه ها هستم . واقعا صبر زیادی میخواد . ایشالا که همیشه موفق باشی فداتشم بوسسسسسسسسسسسسسس
مینا
پاسخ
سلام دوست مهربونمنگاهت زيباس خانومي اون ك صدالبته و كلي بهش حق ميدم ولي خب ازحق نگذريم هرجايي ادم خوبوبد هست و نبايد همه رو به يك چوب برونيم اتفاقا خيلي شغل قشنگو خوبي داري عزيزم مخصوصا واسه يكي مث من ك عاشق ني نيام مث من ي گوشتو دركن يكيو دروازه تا ناراحت نشي دوستم ايشالا توهم موفق باشي قربونت بوووووووسسسسسسسسس
مامانی شهرزاد
11 آذر 93 9:41
عسيسم رمز لطفا
مینا
پاسخ
گذاشتم واست گلمممم
زهره مامانی فاطمه
12 آذر 93 14:26
درود برپرستارهاااااااای مهربون وباوجدان مخصوصا میناگونش
مینا
پاسخ
اي جونم ميسي دوست مهربونم
مامان مهلا
15 آذر 93 23:57
سلام مینا جان ممنون بهم سر زدی منم بهت همیشه سر میزنم راستش کامنت نذاشته بودم شرمنده ولی لایکت کردم مگه میشه مینا خانوم چیزی بنویسه که لایک نداشته باشه! راستی کامنتی که برام گذاشته بودی متاسفانه حذف شد با موبایل اومده بودم نوشته ها ریز بود دستم خورد حذف شد بازم شرمنده گفتم بهت بگم بعدا سوءتفاهم نشه! رمزتم اگه دوس داری بهم بده!ممنون
مینا
پاسخ
سلام مهلاجونم وظيفس دوست جونيم مرسي كه بهم سرزدي اشكال نداره خانومي فداسرت دوست گلم. رمز پستمو حذف كردم
مامان نازنین جون
16 آذر 93 0:33
منم رمز میخوااااااااااااااام
مینا
پاسخ
رمز پستوبرداشتم دوستم
زهرا
18 آذر 93 11:40
مینا جون منم رمز میخوام
مینا
پاسخ
مامان عالمه
20 آذر 93 12:12
رمز ندارم
مینا
پاسخ
رمزشو برداشتم دوستم
مامان هلیا
28 آذر 93 13:18
هلیا جون توی جشن نی نی وبلاگ شرکت کرده، واسه اینکه برنده بشه باید بهش رای بدیم. اگه میشه عدد 29 رو به 1000891010 اس کنین. پیشاپیش ممنونم راستی به رای دهندگان نیز به قید قرعه جایزه میدن مینا جون اون مطلبی که رمزش رو برداشتی هنوز قسمت نظراتش رمز داره
مینا
پاسخ
حتما عزيزم ن گلم رمزدار ني
فایضه مامانه عسل
30 آذر 93 20:06
سلام خوبین ؟ مینا جان به رای شما برای جشنواره نی نی وبلاگ نیاز دارم .... عکس کاردستی دخترم توی وبم هست برای رای دادن بهش.... لطفا و خواهشا عدد 4 رو به شماره 1000891010 اس کنین تا شانسمون برای برنده شدن بیشتر شه ممنون....
مهی
5 دی 93 18:03
سلام.امیدوارم که روز خوبی داشته باشید.من خیلی رشته پرستاری رو دوست دارم واقعا به شما غبطه میخورم که دانشجوی رشته پرستاری هستید .من دانشجوی رشته مددکاری اجتماعی هستم اما هیچ علاقه ای به رشته ام ندارم قبل از اومدن به این رشته خیلی علاقه داشتم ولی الان خیلی پشیمونم.دوست دارم دوباره کنکور بدم و بیام پرستاری بخونم ولی مثل اینکه نمیشه چون من متولد سال 71 هستم و اگه یه سال هم واسه کنکور بخونم دقیقا تا سی سالگی تازه طرحم تموم شده خیلی می ترسم که استخدام نشم.به خاطر همین خیلی خیلی استرس دارم .آیا به نظر شما که دانشجوی این رشته هستید و آشنا به مسایل این رشته و استخدامی این رشته آیا کار درستیه که من برم این رشته بخونم؟میشه لطفا کمکم کنید.خیلی ممنون.
مینا
پاسخ
سلام دوست عزيز. ببخشيد ك دير جوابتونو دادم. چندوقتي بود وقت پاي سيستم نشستن نداشتم و با گوشي نظراتو تاييد ميكردم و چون جوابم ب شما بلند بالابود امكانش نبود. ادمايي ك واقا و درحد شما ب اين رشته علاقه دارن مطمئنا موفق ميشن. نگران سن و سال نباشين اول اينكه پرستاري جز رشته هايي ك تاسن 35سال نيروميگيرن ولي خب تو اين اوضاع كلا چيزي ب اسم استخدامي وجود نداره عزيزم. كار زياده ها ولي استخدامي ني بايد قراردادي كاركني. اميدوارم تصميم درست بگيري. موفق باشي دوستم
فاطیما
9 دی 93 11:35
سلام خاله مینا جون نظر دوستمون و مطالب تو رو خیلی با دقت خوندم واقعا موندم که چی بگم. به قول شما ما در مقامی نیستیم که بتونیم کسی رو قاوت کنیم ولی من با تمام احترامی که برای پرستارای عزیز و کلا جامعه ی پزشکی قائلم و با احترام به تمام توضیحات شما بازم از بعضی پرستارا رفتارایی دیدم که بعضا" برام قابل قبول نیستن. اینکه در اثر خستگی و یا مسائل دیگه با مریض و یا همراهش بدرفتاری کنن واسم قابل قبوله ولی اینکه بعد از 5 بار که صداشون بزنی حاضر نباشه سرش رو از تو موبایلش در بیاره و بیاد پیش مریض واقعا غیر قابل قبوله. ولی با وجود این من اینکه شغل سخیلی حساس و در عین حال سنگینیه رو قبول دارم و از همینجا برای همه ی پرستارا و مخصوصا" خاله مینای گلم آزوی سلامتی و کلی صبر و حوصله دارم. میبوسیمن خاله جون (من و یوسف جان)
مینا
پاسخ
سلام فاطیماجون اول بگم ک ب یوسف جون رای دادم ممنون از این همه لطفی ک داری ولی خب من چندبار تایید کردم ک هرجایی و در هر شغلی ادمای خوب وبد هستن پرستاری هم از این قضیه مستثنی نی. منم ب چشم خودم این مواردی ک شما گفتینو دیدم ولی کاری ازدستم برنمیاد. من ب این قضیه اعتقاد دارم ک برای داشتن جامعه ای زیباتر هرکس باید از خودش شروع کنه و ممن سعی میکنم خودم خوب باشم